onsdag 10. august 2011

Tett på ulven




Jeg besøkte forleden de sosialiserte ulvene i Polar Zoo i
Bardu kommune. Det var et behov jeg hadde, både personlig
og som en del av mitt rovdyrprosjekt, og som forventet gav
det nye inntrykk og ideer. Magdalena(dyrepasser) og
Stig(dyreansvarlig) i parken stilte velvillig opp.



Jeg er så heldig at parken sponser meg med sin bistand i
prosjektet. Samme bistand får jeg fra Namsskogan
Familiepark i Trøndelag. Det er jeg veldig takknemlig for
og håper jeg på en måte gjennom prosjektet får gitt noe
tilbake for det.


Hva finner man så ut inne i ulvehegnet sammen med
”sosialiserte” ulver? Jo, man får kanskje en føling med dyret.
Først dyrets fysiske kapasitet… Tenner som kan skremme
de fleste bare ved synet. Men også et gemytt som virker
stabilt og tillitvekkende! Hvem skulle tro det på forhånd?

Jeg møter flokken på ulvenes premisser. Gi seg hen til deres
adferd og la de gjøre seg kjent med deg når du trer inn i
flokken. Det er i praksis det man gjør ved å besøke ulveflokken
innenfor deres revir. Slikking(over det meste av fjeset),
snusing og klapping hører da med.



Følg med, flere rovdyrhistorier vil komme! Se også på
sveinwik.com


5 kommentarer:

  1. Fin tekst og flotte bilder Svein..
    Bilde nr 2 er jo helt rått, der ulvene flekker tenner..
    Lykke til videre med prosjektet..

    Ole Arne

    SvarSlett
  2. Wonderful series of pictures!!! Greetings, Valentina!

    SvarSlett
  3. Enjoy reading your blog and the wildlife photos are superb!

    SvarSlett


  4. I like your post because your all of words are so entertaining and so useful post .



    iPad Video Lesson Offer




    I bookmarked your page and will come again.You can visit my own site there was so many effective information about many important thinks



    Instantly Stream Unlimited Full Movies


    Great post.It really contains valuable information.very well written post.Really impressed! Everything is extremely open and extremely clear reason of problems. It contains really news. Your web site is extremely valuable. Thanks for sharing.



    Trick Photography



    Thanks, to sharing this nice information, I really appreciate your thinking, & i will visit again for getting more updates.



    Forex Striker - History's 1st Patented Trade Robot


    I am happy when reading your blog with updated information! thanks a lot and hope that you will post more site that are related to this site.



    0b6f5lapa2clfs8a0co2-b3vc9


    SvarSlett